Новости Винницы : Мы в Фейсбуке Новости Винницы : Мы в твиттере RSS Лента новостей: Винница и Винницкая область email рассылки по Виннице

Як платити «Карткою вінничанина» у транспорті Тест драйв системи

2019-12-02T14:09:00+00:00

Від сьогодні, 2 грудня, мерія оголосила про старт е-квитка: валідатори повноцінно запрацювали у трамваях всіх маршрутів. Чиновники кажуть, що через них можна розраховуватися банківськими картками та картками вінничанина. Останні продають у кіосках «Преса»: точки продажу мають синю наліпку на дверях «Поповнюйте тут». Там продають так звані «сірі» картки: вони не матимуть даних про власника, тож при їх втраті неможливо відновити баланс на електронному гаманці. Але, на відміну від персоніфікованих — «сірими» картками можна користуватися всією родиною. — Комісії при поповненні та купівлі картки немає. Людина оплачує її вартість — 60 гривень та ще на одну гривню поповнює її рахунок, щоб ми побачили цей пластик у своїй системі. На перспективу в місті буде 500 точок поповнення-продажу е-квитків. Поповнити картку можна буде і через наш сайт, і через мобільний додаток. Найближчим часом долучать до системи термінали самообслуговування, в яких вінничани, для прикладу, поповнюють рахунок мобільного чи за Інтернет, — каже начальник відділу захисту доходів КП «Вінницякартсервіс» Віталій Тиндик. Нюанси оплати картками Разом з транспортниками спробували скористатися валідаторами. Спочатку платили банківською карткою з NFC-чіпом. Прикладаємо до валідатора, прилад повідомив, що треба «Тримати картку». І через секунду сповістив, що оплата успішна. Оскільки платили через прилад, що друкує квиток, то додатково отримали чек про оплату. Фіскальний чек-квиток / Фото з архіву «20хв» — Протягом листопада тестували роботу валідаторів з банківськими картками. Вінничани активно користувалися системою, яка на той момент мала помилки, і за одну поїздку платили 2-3 рази, — каже директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. — Тому, щоб унеможливити повторну оплату карткою ми зробили в системі «тайм-аут»: один раз оплативши проїзд банківською карткою, ви не зможете нею повторно скористатися карткою на цьому валідаторі протягом 10 хвилин. Таке обмеження є тимчасовим. Система е-квитка однаково працює і з «Муніципальною карткою вінничанина». Єдина відмінність — валідатор, навіть з друком чеку, відмовляється друкувати квиток. — Це було рішення оператора, щоб з муніципальної картки не друкувався квиток, — пояснює консультант. Як довести оплату кондуктору? Водночас, фахівці «Вінницякартсервіс» радять платити банківськими картками на валідаторі, який друкує квиток: — До нас зверталися через проблеми з оплатою, що з картки знімає кошти через декілька годин. І це стає причиною конфлікту з кондукторами, які не вірять про оплату проїзду банківською карткою і вимагають платити готівкою. Якщо не прийшла пасажиру СМС про успішну транзакцію (це наразі є підтвердженням оплати проїзду - авт.), то доказом оплати буде реакція валідатора: прикладаємо картку знову до того ж прилада, яким користувалися раніше, і він покаже, що у вашої банківської картки «тайм-аут» — інтервал оплати 10 хвилин. Тобто, карткою вже користувалися, кошти за проїзд сплачені, — каже речниця підприємства Вероніка Савчук. Директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко каже, що кондукторам роз'яснюють особливості роботи е-квитка. І розповів, що після запуску е-квитка в тролейбусах і автобусах, робітники отримають «стимули» допомагати пасажирам робити валідацію. — Діюча система оплати за роботу кондуктора залежить від того, скільки людина продасть квитків. Її ми змінимо: рівень оплати буде залежати від кількості валідацій на лінії. Тобто, від того скільки пасажирів скористаються банківськими картками чи картками вінничанина на певній одиниці транспорту. Також він додав, що всі 240 кондукторів, що побажали залишитися з «Вінницькою транспортною компанією» матимуть і надалі роботу, після повноцінного запуску е-квитка в усьому громадському транспорті. — Спільно зі службою зайнятості ми останні пів року проводили роботу з працівниками. Дехто погодився далі працювати на новій посаді, хтось пішов шукати інше місце роботи. Кондуктори стануть нашими консультантами, або отримають роботу водія в громадському транспорті, стануть технічним персоналом, — каже Луценко. Що показувати контролеру На одній із зупинок зайшли контролери, що отримали крім «жетонів» ще й нову техніку: POS-термінали, які не знімають кошти, а перевіряють оплату проїзду в транспорті. А поки триває перевірка, водій зі свого бортового комп'ютера блокує можливість оплати через валідатори: на екрані висвітлюється «замок» з написом — «Перевірка оплати проїзду». Для перевірки треба прикласти банківську картку або телефон з NFC-чіпом, або картку вінничанина, якою розрахувались за проїзд, до термінала контролера. Розробники запевняють, що пристрій зафіксує тільки останню транзакцію: на екрані терміналу контролера помічаємо чотири перші та чотири останні цифри нашої банківської картки (або номер картки вінничанина) і повідомлення «Оплачено». Тобто, паперового квитка не треба, щоб підтвердити, що ви не «заєць». Окремою перевагою для власників карток вінничанина є безкоштовна пересадка. І щоб при перевірці на терміналі в контролера визначилася остання оплата, потрібно реєструвати свій проїзд в іншому транспорті. — Протягом 30 хвилин зможете пересісти безкоштовно з одного транспорту в інший (трамвай, тролейбус і автобус). При пересадці в інший транспорт треба реєструвати свій проїзд: на екрані буде вказано «Пересадка», повторно не зніматиме кошти не буде, — каже Катерина Бабіна. Пільговики без обмежень, туристам — ключ-карти Розпитали представників підприємства про інші особливості муніципальних карток. Зокрема про те, чи матимуть обмеження на кількість поїздок пільговики? — Жодних обмежень для пенсіонерів та інших пільговиків немає. Пільговики мають тільки фіксувати свій проїзд: в громадському транспорті загального користування з них не знімають кошти, — каже директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. А як будуть їздити немісцеві, що не мають жодного уявлення про картку вінничанина? — Усі пасажири зможуть надалі їздити в транспорті за готівку або через СМС, QR-коди, платити банківською карткою. Це діятиме протягом перехідного періоду, який орієнтовно триватиме до березня 2020 року, — відповіла речниця підприємства Вероніка Савчук. З початку 2020 року у великих транспортних вузлах міста — Залізничний вокзал, автовокзали — почнуть працювати інформаційні центри, де консультанти будуть пояснювати про роботу «Муніципальної картки вінничанина». Наразі карток є декілька видів: пільгова, проїзний загального користування, учнівська, студентська. А чи є туристичні картки та механізм «заставної вартості», коли можна повернути пластик через декілька днів та отримати частину грошей назад? — Туристичні картки зараз розробляються з представниками ресторанного і готельного бізнесу. Вони хочуть використовувати такі картки як ключ-карта в готелях. Тож замовивши певну кількість карток вони зможуть видавати їх своїм гостям. Щодо системи із «заставною вартістю» — вона все ще в роботі, остаточного рішення як вона буде працювати, ще немає, — відповіла Савчук. Раніше розбиралися як змінить наші поїздки в транспорті е-квиток. Зокрема, говорили про електронні проїзні квитки та систему захисту персональних даних пасажирів. Про майбутнє системи «Муніципальна картка вінничанина» стане більше, ніж просто квитком для проїзду в громадському транспорті, про що запевнив міський голова Сергій Моргунов. Сергій Моргунов, мер Вінниці (на фото з правого боку) — Це один з перших елементів загального електронного сервісу Вінниці, який з роками буде наповнюватися новими можливостями для жителів міста, — каже Моргунов. — Фактично, від сьогодні (2 грудня), картка вінничанина діє у трамваях. До кінця року запустимо валідатори у тролейбусах і автобусах, а з січня 2020 року — до системи електронного квитка долучаться маршрутки. Проект реалізується мерією спільно з компанією VISA і за фінансової підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку. — Проект реалізується в три етапи. Спочатку запустили сайт, через який можна замовити персоніфіковані картки; облаштовуємо службу контролю в транспорті; торгову мережу, де можна купити та поповнити картки. На другому етапи — запустимо мобільні додатки на базі Android та iOS. Картки можна буде поповнити в терміналах типу Ibox. А до системи доєднаються тролейбуси та автобуси. На третьому етапі — підключаються до мережі електронного квитка маршрутки, а на 50 зупинках будуть табло з похвилинним графіком транспорту, — каже директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. Нагадаємо, комунальне підприємство «Вінницякартсервіс», яке курує цей проект, у 2015 році отримало позику від Європейського банку реконструкції та розвитку на 8 мільйонів євро. У 2018-му після проведення міжнародного тендеру ціна знизилася до 5 мільйонів 531 тисяча 866 євро. Підряд отримала чеська компанія «Мікроелектроніка». {pulls id=1904|} Читайте також: Просять валідатори у маршрутки. А що взагалі відбувається з е-квитком у Вінниці? На Театральній випробовують електронне табло, на якому буде графік транспорту Як змінить наші поїздки в транспорті е-квиток. Пояснюємо в деталях

Источник → https://vn.20minut.ua/Podii/yak-platiti-kartkoyu-vinnichanina-u-transporti-test-drayv-sistemi-10977085.html

Предварительный просмотр материала    (открыть сайт)