Новости Винницы : Мы в Фейсбуке Новости Винницы : Мы в твиттере RSS Лента новостей: Винница и Винницкая область email рассылки по Виннице

Нова транспортна реформа Які зміни в маршрутках пропонує Верховна Рада

2021-05-04T18:38:00+03:00

З 1 червня піднімають плату за проїзд в маршрутках. Замість 6 буде 10 гривень. На маршрутах 25Н, 30А і 30Б проїзд коштуватиме 12 гривень. Здорожчання пов'язують з підвищенням вартості запчастин, палива та зі зростанням «мінімалки». У мерії повідомляють, що перевізників зобов'язують забезпечити якість та прозорі умови роботи, тому в маршрутках ставлять валідатори. До цього, у коментарі журналісту, керівник асоціації перевізників Олександр Гота зазначав, що новий тариф дозволить їм втриматись «на плаву»: платити зарплати водіям, робити поточні ремонти машин, а на закупівлю нового транспорту коштів не залишиться. Тим часом, масштабні зміни готують у Києві. На сайті Верховної Ради опублікували тексти законопроектів, якими хочуть докорінно змінити систему громадського транспорту по всій Україні. Замість конкурсів тендери ProZorro  Отже, щоб змінити систему громадських перевезень в Верховній Раді зареєстрували чотири законопроекти — №5149, №5150, №5151, №5152. Вони є основою реформи «Рух» та вносять зміни до 16 законів України. «Суть реформи в тому, що держава має подбати про систему громадського транспорту та надати підтримку там, де ринкових механізмів недостатньо», — пише ініціатор «Руху», нардеп Олександр Горенюк. Перевізники матимуть фіксовану плату за транспортні послуги. Їм платитимуть не за кількість пасажирів, а за кілометри, які машини проїхали на маршруті Наразі при міських радах оголошують конкурси для визначення перевізників. На них, як правило, роками лише продовжують діючі договори. Законодавець пропонує оголошувати тендери в ProZorro, де переможцем визначатимуть фірму, яка пропонує найменшу ціну за транспортну послугу. За такого підходу, місто має визначати критерії для відбору учасників тендеру (наприклад, вік рухомого складу) і встановити регульований тариф. Перевізнику будуть платити не за кількість пасажирів, а за кілометри на маршруті. А для цього всі гроші будуть збирати через валідатори в єдину «касу» — уповноважене підприємство, яке буде замовляти транспортні послуги, контролювати їх якість, керуватиме е-квитком і фінансовими ресурсами. Дотації та довгострокові договори Якщо коштів, зібраних з плати за проїзд, буде недостатньо, то перевізнику надаватиметься бюджетна підтримка. Зокрема, щоб забезпечити гарантії безкоштовного проїзду для пільговиків. Платити перевізникам будуть не тільки місцеві бюджети, а й Держбюджет. Методику розрахунку дотацій повинен буде визначити уряд. «Ми розуміємо, що в перехідний період муніципалітети не матимуть достатньо грошей, щоб перевести 100% маршрутів у формат держпідтримки, тому паралельно працюватиме і модель послуг за ринковими механізмами. У цьому випадку всі ризики неприбутковості несе комерційний перевізник, що визначається за конкурентною конкурсною процедурою», — пише Горенюк. Контролювати якість перевезень будуть за допомогою автоматичної системи диспетчеризації. Вона фіксуватиме, наприклад, відхилення від графіку, збиратиме скарги і пропозиції пасажирів тощо Крім дотацій перевізники отримають довгострокові контракти. З одного боку, в документі будуть прописані технічні, кадрові, фінансові та інші характеристики, яких має дотримуватись перевізник. З іншого боку — гарантії, що перевізник матиме бюджетну підтримку протягом дії всього контракту. Вінничани зможуть бачити та контролювати всі бюджетні витрати на транспорт. Наприклад, дізнатися вартість «одного кілометра роботи» комунального транспорту та оцінити адекватність таких витрат. Усі контракти та звіти будуть у відкритому доступі в інтернеті.  Перегляд тарифу на проїзд буде відбуватись лише в конкретних випадках. Наприклад, за умови зростання рівня мінімальної зарплати або інфляції. Без механізмів змін не буде Варто зауважити, що законопроекти ще на етапі розгляду в комітетах Верховної Ради. Тому не виключено, що в документи будуть додавати нові правки та зміни.  Більш того, раніше був поданий урядовий законопроект №4583, який впроваджує схожі зміни: валідатори в маршрутках, плата за кілометр, довгострокові договори з перевізниками тощо.  — Зміна моделі оплати, де перевізник не залежить від кількості пасажирів, а отримує гроші за кількість кілометрів має перспективи, — говорив транспортний аналітик Дмитро Беспалов. — Однак, щоб це запрацювало в Україні в нас ще немає механізмів, інші нормативні акти не врегульовані з цим законопроектом, не закладено фінансування. Якщо цього не зробити, то після ухвали закону нічого не зміниться. Раніше, нагадаємо, вінницькі перевізники пропонували встановити тариф на рівні 12 гривень.   Читайте також: Пільгові «Картки вінничанина» готові робити всім жителям області. Але є умови У Вінниці знову можна платити за проїзд у транспорті готівкою. Але система має чимало недоліків До кінця травня у Вінниці буде ще два VinLine. На який маршрут їх пустять?

Источник → https://vn.20minut.ua/Podii/nova-transportna-reforma-yaki-zmini-v-marshrutkah-proponue-verhovna-ra-11265304.html

Предварительный просмотр материала    (открыть сайт)