![]() |
![]() |
![]() |
У центрі Вінниці готуються до великих змін. У рамках проєкту «Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту» показали візуалізацію концепції сталої мобільності, яка має докорінно змінити спосіб пересування в середмісті. Йдеться про переосмислення транспортного простору в центрі — з акцентом на пішоходів, трамваї та тролейбуси, а не приватні авто. Основна увага — вулиці Соборній, яка традиційно є не лише головною магістраллю, а й головним транспортним вузлом Вінниці. Що саме зміниться Найближчим часом у Вінниці планують впровадити кілька рішень у тестовому режимі, щоб перевірити їхню ефективність. Ось ключові з них: Реорганізацію вузла зупинок на вул. Театральна — розміщення трамвайних і тролейбусних у безпосередній близькості одна до одної. Запровадження виділених смуг для громадського транспорту на центральному мосту — з метою пришвидшення руху трамваїв, тролейбусів і автобусів. Виділення трамвайних колій на вул. Соборна — щоб забезпечити безперешкодний рух трамваїв у центральній частині міста. Обмеження лівих поворотів на вул. Соборна — для зменшення кількості перетинів трамвайних колій, підвищення безпеки та зменшення затримок руху громадського транспорту. Реорганізацію вузлів зупинок громадського транспорту на вул. Оводова та біля вул. Мури — для покращення доступу до головних точок тяжіння в центрі та більш зручного і компактного розміщення трамвайних і тролейбусних зупинок. Організацію нового пішохідного переходу на перехресті Соборна–Магістратська — для покращення доступності та безпеки пересування пішки. «Ці заходи дозволять перевірити ефективність запропонованих рішень на практиці, отримати зворотний зв'язок і поступово наблизитися до впровадження повноцінної моделі сталої мобільності в центрі міста», — пояснюють в Агенції просторового розвитку. А що далі? У перспективі планується ще масштабніше перепланування. Зокрема, встановлення нових світлофорів на перехрестях Соборної з Театральною та Оводова, зміна напрямків одностороннього руху на окремих вулицях, а також — обмеження транзитного проїзду через центральну частину міста. Наприклад, у майбутньому не можна буде проїхати транзитом вулицею Соборною у східному напрямку — від Калічанської площі до Хлібної, та у зворотному — від Центрального мосту до Визволення. Хто стоїть за проєктом Концепцію розробила міжнародна команда ORESUND: Транспортні рішення спільно з Агенцією просторового розвитку, міською радою, муніципалітетом Карлсруе та групою німецьких і українських фахівців. Усе — в межах міжмуніципального співробітництва, що фінансується Федеральним міністерством економічного співробітництва Німеччини. Читайте також: Від ринку Каліча до Муніципального: історія Вінницьких базарів у фото та фактах Комп'ютери, кінескопи і гру «Ну, постривай!»: що виготовляли вінницькі заводи в радянські часи